Eurovea sa pripravuje na svoje rozšírenie

Eurovea vyrástla v novej modernej mestskej štvrti, ktorá od začiatku mala rozšíriť a oživiť centrum Bratislavy. Jej slávnostné otvorenie bolo v roku 2010, no prvopočiatočné plány vznikli už 10 rokov predtým. Hlavnou myšlienkou bolo zmeniť nábrežné územie pozdĺž Dunaja. Význam názvu má reprezentovať názov spojený z dvoch slov Europa a vea (cesta).

eurovea2

Komplex Eurovea dokonca získal v roku 2010 cenu Stavba roka 2010. Porota vtedy túto stavbu ocenila za “za celospoločenský prínos, citlivé začlenenie do okolia, znovuzrodenie promenády, ale aj kvalitné riešenia a realizáciu.”

Nábrežný park a pokojná voda Dunaja skvelo dotvárajú atmosféru prvotriednej bratislavskej lokality. Eurovea sa pýši ideálnou polohou na brehu Dunaja a zároveň v rozšírenom srdci Bratislavy. Skvelá poloha ťaží z priameho dotyku s centrom hlavného mesta, ako aj vynikajúceho prístupu hromadnou a osobnou dopravou, teraz už aj vďaka novootvorenému Starému mostu a zrevitalizovanému Šafárikovmu námestiu.

Eurovea sa za šesť rokov stala najprestížnejším nákupným bulvárom Bratislavy. Kľúčovým faktorom úspechu je samozrejme štruktúra nájomníkov, ktorá musí zohľadňovať jedinečnú pozíciu v centre mesta, a preto sa prvé poschodie stalo novou „high street“ Bratislavy s vlajkovými loďami prestížnych značiek, ktoré majú unikátne zastúpenie na Slovensku zatiaľ iba u nás (Armani Jeans, Baldinini, BCBGMAXAZRIA, Guess Jeans, Lacoste, Luisa Spagnoli, Marina Yachting, Michal Negrin, Pinko, Peny Black, Trusardi Jeans, TWIN-SET by Simona Barbieri, Weekend Max Mara). Rok 2016 je najúspešnejším rokom od otvorenia – nielen z pohľadu návštevnosti a tržieb, ale aj z pohľadu 100 % obsadenosti centra.

Napriek tomu Eurovea ešte stále nedosiahla svoje maximum a potenciál rásť je citeľný. Tento pozitívny trend je ovplyvnený nielen rozvojom oblasti, ale aj posilnením ekonomickej situácie.
Extenzia bola súčasťou dlhodobého plánu od samotného vzniku projektu. Už pri výstavbe prvej fázy v roku 2008 sa zmenila situácia na trhu a plánovaná extenzia sa odložila. Dnes je situácia iná a existujúcich 60 000 m2 je nedostačujúcich z pohľadu dopytu zo strany nájomníkov a, samozrejme, aj návštevníkov. Rozšírenie je jednoducho nevyhnutné.

Extenzia rozšíri existujúcu obchodnú plochu o dodatočných 25 000 m2.

„Najdôležitejšie pre nás bude zachovať viditeľnú kvalitu a výnimočnú architektúru, ktorú má existujúci projekt. Pôjde nám o plnohodnotnú extenziu a efektívne rozšírenie existujúceho projektu s ambíciou ešte rozšíriť centrum mesta pozdĺž rieky.

Keďže ide o rozšírenie existujúceho úspešného projektu, chceme do Eurovey priniesť značky, ktorým sme dlhodobo nevedeli ponúknuť priestor z dôvodu vysokej obsadenosti.

Keď hovoríme o konkrétnych nevyhnutných zmenách, tak pôjde o zväčšenie foodcourtu, ktorý je už dnes na svojom maxime. Nárast a typ zákazníkov si vyžaduje aj zväčšenie počtu kinosál a, samozrejme, rozšírenie tak obľúbenej promenády s gastro segmentom, ktorý je u našich návštevníkov čoraz žiadanejší.

Výzvou tiež bude uspokojiť nových veľkých kľúčových nájomníkov so špecifickými požiadavkami,“ vyjadril sa majiteľ Peter Korbačka.

Odhadované náklady na extenziu projektu sú plánované v objeme približne 300 miliónov eur. Obchodná časť EUROVEA2 sa bude rozširovať na 3 podzemných podlažiach, z ktorých dve budú opäť parkovisko pre verejnosť a jedno podzemné podlažie obchodnej zóny, a na 2 nadzemných obchodných podlažiach. Pôjde o jeden z najväčších developerských projektov v Bratislave v súčasnosti.

Projekt bude financovaný cez štandardné trhové financovanie a momentálne už prebiehajú rokovania s finančnými inštitúciami, ktoré sa budú podieľať na financovaní extenzie.

Eurovea ako developerský projekt má veľký potenciál a je jedným z najlukratívnejších projektov v Bratislave, o čom svedčí aj úspešné refinancovanie existujúceho projektu, kde sa na začiatku tohto leta podarilo znížiť počet financujúcich inštitúcií z 9 na 3. Nové konzorcium týchto 3 bánk tvoria Tatrabanka, VUB banka a Komerční banka.

Veríme, že dokončením plánovanej extenzie splníme pre jej obyvateľov a návštevníkov nielen požiadavky súčasnosti ale, že bude vyhovovať ich požiadavkám aj do budúcnosti.